Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí spásy u Řehoře z Tours a Eusebia z Caesareje
Holeček, Adam ; Lášek, Jan Blahoslav (vedoucí práce) ; Ventura, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komparací teologických přístupů klasiků, jakož jsou Eusebius z Caesareje a Řehoř z Tours. Cílem byla komparace jejich pojetí spásy v dané historické době a zjištění, zdali mezi nimi panuje nějaký vztah. Výsledku bylo dosaženo na základě důkladného přezkoumání obou děl. Samotný výsledek zní: Oba autoři mají identický pohled na to, kdo je spásnou silou v jejich časovém období. Avšak Řehoř k tomuto závěru došel na základě toho, že Eusebiova říše, v jeho době byla již zaniklá a byla pouhým stínem své bývalé slávy.
Počátky vzdělávání v Lucembursku
SVOBODA, Vlastimil
Práce se zabývá vznikem prvních škol na území dnešního Lucemburska, Belgie, Německa a Francie po rozpadu římské říše. Popisuje jednotlivé typy škol a výuku, kterou poskytovaly. Všímá si rovněž historických souvislostí a uvádí charakteristiku klíčových osobností dané doby a jejich vliv na vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje zániku antických škol po vpádu barbarských kmenů, dále karolinské renesanci a jejím důsledkům pro vzdělávání. Z klášterních škol vyzdvihuje zejména školu v opatství Echternach, jejíž vynikající úroveň z ní činí jednu z nejdůležitějších škol té doby v Evropě. Podrobně popisuje obsah výuky, učební pomůcky a vyučovací metody používané v této škole. Posléze práce zmiňuje otonskou renesanci a vznik prvních středověkých univerzit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.